Dr. Ormndi Jnos

Nv:

Dr. Ormndi Jnos

Szletsi id:

1953. jlius 6.

Vgzettsg:

Egyetem

Szakkpzettsg:

Pedaggia szakos tanr
Kzoktatsgyi vezet

Jelenlegi munkahely, munkakr:

SZTE JGYTFK Nevelstudomnyi Tanszk, tanszkvezet fiskolai tanr

Tudomnyos fokozat

CSc doktori cm
Egyetemi doktor
PhD doktori cm

Eddigi oktati tevkenysg (oktatott trgyak felsorolsa, oktatsban tlttt id):

Nevelstrtnet, oktatselmlet, nevelselmlet, nevelsszociolgia
Oktatsban eltlttt id: 25 v

Az eddigi szakmai gyakorlat s teljestmny bemutatsa:

A JGYTFK Nevelstudomnyi Tanszknek adjunktusa 1987. jlius 1-tl.
A tanszk Tudomnyi Dikkrnek 6 vig volt a vezetje.
Rszt vett tanszke mindenkori kutatmunkjban.
Fbb kutatsi terletei:
szemlyisgfejleszts
tehetsggondozs
nevelstrtnet
sszehasonlt pedaggia
az iskolai ellenrzs terletei s az alternatv iskolk legfontosabb szervez elvei.
Pedaggiai tmakrben hallgati segdleteket llt ssze.
Az egszsges letmdra nevels tmakrben sportpedaggiai, sportpszicholgiai kutatsokat folytat.

Az eddigi tudomnyos szakmai letm szempontjbl legfontosabb publikcik vagy alkotsok felsorolsa:

Knyv:
A kultrpolitikus Keresztry Dezs.
Szerk. Ormndi Jnos. APC Stdi, Gyula, 2003. ISBN.
Knyvrszletek:
Klnbz modellek, iskolastruktrk.
In: Gondolatok a nevelsrl. Pedaggiai antolgia IV. Szerk.: Gcser Jzsef. Szeged: JGYTF Kiad, 1997. 180-195. p.
A magyarsg nemzetnevelje: Szchenyi Istvn.
In: A mlt szzad jelesei II. Szerk.: Dombi Alice - Olh Jnos. Gyula: APC Stdi, 1998. 21-31. p.
Tavasi Lajos, a reformpedaggus.
In: Nevelsi trekvsek a XIX. szzadban. Szerk.: Dombi Alice - Olh Jnos. Gyula: APC Stdi, 1999. 112-120. p.
Kossuth Lajos reformpedaggiai gondolatai. Pedaggiai clkitzsek a XIX. szzad magyar pedaggijban.
Szerk.: Dombi Alice - Olh Jnos. Gyula: APC Stdi, 2000. 156-160. p.
Becker Vendel a katolikus iskolagyrl.
In: Dombi Alice - Olh Jnos - Varga Istvn: Prhuzamok a XIX. sz. s XX. sz. pedaggiai trekvseiben. A XX. szzad jelesei. Gyula: APC Stdi, 2002. 188-193. p.
rtkek s nevels.
In: Nagy Andor: Tanulmnyok a nevelstudomny krbl. Acta Academiae Paedagogicae, Eger. 2003. 69-79. p.
Krmn Mr az elmleti s gyakorlati pedaggia megalkotja.
In: Dombi Alice - Olh Jnos: A XIX. szzadi magyar pedaggusok a polgrosodsrt. Gyula: APC Stdi, 2003. 41-50. p.
rtkek s szemlyisgformls.
In: Dombi Alice - Olh Jnos: Nevelselmlet. Gyula, APC- Stdi, 2004. 61-81. p.
Az igazgat, mint kommuniktor.
In: Dombi Alice - Olh Jnos: Nevelselmlet. Gyula, APC- Stdi, 2004. 377-390. p.
Folyirat-cikkek:
Keresztury s Illys. A magyar Npi Mveldsi Intzet.
Mdszertani Kzlemnyek, 1997. 1. 36-38. p.
Az alternatv iskolk legfontosabb szervezelvei egy vizsglat tkrben.
Fejleszt Pedaggia, 1997. 4-5. 36-41. p. Ordasin Kirly Csilla trsszerzvel.
Az ellenrzs terletei s mdszerei.
Fejleszt Pedaggia, 1997. 6. 34-45. p. Selmeczin Sznt Katalin trsszerzvel.
Pedaggus-tovbbkpzs s az Eurpai Unihoz val csatlakozs.
Fejleszt Pedaggia, 1998. 4. 29-32. p. Ivn Zsuzsanna trsszerzvel.
Etnikai oktats s nevels egy vizsglat tkrben.
Fejleszt Pedaggia, 1998. 4-5. 70-76. p. Szab Istvnn trsszerzvel.
Az Internet oktatsi alkalmazsa.
Fejleszt Pedaggia. 2000. 3. 4-11. p. Dobos Jnos trsszerzvel.
A jtk jelentsge a 6-14 ves gyermek szemlyisgfejldsben.
Fejleszt Pedaggia, 2001. 1. 18-25. p. Lovszi Gabriella trsszerzvel.
Mesk szerepe a nevelsben.
Fejleszt pedaggia, 2002. 29-35. P. Zombori Gyrgyi trsszerzvel

Tudomnyos/szakmai kzleti tevkenysg, nemzetkzi kapcsolatok bemutatsa:

Magyar Pedaggiai Trsasg, vlasztmnyi tag
MPT Dlmagyarorszgi Tagozat, titkr
Kolozsvri Egyetem Nevelstudomnyi Tanszkvel kzs kutats